Wednesday 12 December 2012

kenangan mengajar erti penilaian . .


Assalamualaikum ..


betul kenangan mengajar kita erti penilaian , kenangan lah yang membuatkan aku menjadi lebih matang dalam segala hal , membuatkan aku fobia juga mungkin !


Di tipu dalam soal cinta membuatkan aku menjadi takut untuk bercinta lagi , umur baru setahun jagung dah menggedik nak bercinta okay aku tahu aku gatal . aku mcm gadis gadis diluar sana juga , ingin mencuba selagi tak tercuba ! nafsu kami kuat untuk mencuba .


dulu aku seorang gadis yang periang , suka bergurau di bibir dihiasi dengan senyuman y tidak pernah lekang . aku bagaikan kehilangan semuanya apabila mendapat tahu y diri ini ditipu oleh lelaki y buta hatinya untuk menilai y mana buruk dan y mana baik .


'dia' bagaikan mencipta dunia sendiri buatku , dunia y gelap gelita y penuh dengan segala kesedihan dan kekecewaan y digabungkan menjadi satu . aku bagaikan dipenjara dalam dunia bodoh yang diciptanya ! 

jujurnya aku akui , aku terlalu sayangkan 'dia' sampaikan aku sanggup terima  'dia' walaupun aku tahu kecurangangnya . aku bayangkan cinta pertama adalah cinta yang sangat indah tertanya tafsiran aku salah fikiran aku terlalu meleset . akibatnya aku terjatuh dalam gaung yang dipenuhi duri duri y amat menyakitkan .

dan sekarang aku bagaikan bebas dari dunia y diciptanya , aku keluar dari kebodohan y diciptakan untuk aku . aku serik dengan janji manis kau wahai lelaki dan kini aku takkan kembali semula dalam dunia dunia hitam y kau ciptakan untuk aku . biarlah segalanya aku serah kan kepada yang maha berkuasa .  tentang jodoh itu rahsianya kalau ditakdirkan 'dia' jodoh aku , aku terima dengan seadanya . dengan harapan 'dia'akan berubah suatu hari nanti . aminnnn


dear Ex : terima kasih atas segalanya , terima kasih kerana kau sudi membahagiakan aku walaupun hanya seketika waktu . aku doakan kau bahagia dengan hidup kau y sekarang bebas tanpa aku . aku harap kau berubah masih belum terlambat untuk berubah . maafkan aku , aku pergi dengan tergesa gesa tanpa berterus terang . suatu hari nanti kau akan faham juga , jangan kembali dalam hidup aku lagi aku serik dengan segala penipuan kau selama nie -anas-     


aku bahagia dengan hidup aku sekarang , berkat kesabaran aku mungkin sekarang aku dapat y lebih baik daripada kau . dia hargai aku dia sayangi aku .




aku akan mencuba kembalikan senyuman seikhlas dulu !

dan kini aku terlalu berhati hati dalam segala hal . aku takut , nanti aku akan tetipu lagii . seharusnya kita mesti bijak menilaii sebelum tertipu :')

selamat tinggal dear Ex :')